رای گیری انتخابات سرنوشت ساز یونان پایان یافت
نوشته شده توسط : boudika

انتخابات یونان برای دومین بار در شش هفته اخیر برگزار می شود

رأی گیری انتخابات پارلمانی در یونان پایان یافته است. انتخاباتی که می تواند نقشی حیاتی در آینده کشورهای حوزه یورو داشته باشد.

اجرای طرح‌های ریاضت اقتصادی که از شروط اعطای کمک‌های مالی بین‌المللی به یونان بوده‌اند، محور اصلی فعالیت‌های تبلیغی احزاب حاضر در رقابت‌های انتخاباتی بوده است.

حزب چپگرای سیریزا و حزب راست میانه "دموکراسی نو" در دو قطب اصلی بحث‌ها درباره اجرای این طرح‌ها قرار دارند.

پیش بینی می شود که این دو حزب بیشترین آرا را به خود اختصاص دهند.

آلکسیس سیپراس، رهبرحزب سیریزا، گفته است که حزب او در صورت پیروزی راه را برای فردایی بهتر باز خواهد کرد، فردایی که در آن مردم یونان متحد و با افتخار عضوی برابر در اتحادیه اروپا خواهد بود.

در همین حال آنتونیس ساماراس، رهبر حزب دموکراسی نو وعده دورانی جدید برای یونان را داده و گفته است که حزب سیریزا، در صورت پیروزی عضویت یونان را حوزه یورو به مخاطره خواهد انداخت.

رهبران اتحادیه اروپا گفته‌اند که خودداری یونان از اجرای طرح‌های ریاضتی می‌تواند به خروج این کشور از حوزه یورو منجر شود.

انتخابات یونان برای دومین‌بار در شش هفته اخیر برگزار می‌شود.

پس از برگزاری انتخابات پیشین در ماه مه، تلاش احزاب پیروز برای تشکیل دولت ائتلافی بی‌نتیجه ماند و رئیس‌جمهور این کشور فرمان برگزاری انتخابات جدید را در روز ۱۷ ژوئن صادر کرد.

نتیجه انتخابات امروز یونان در سراسر جهان دنبال می‌شود و این نگرانی وجود دارد که در صورت خروج یونان از حوزه یورو، مشکلات مالی به دیگر کشورهای عضو حوزه یورو منتقل شود و در نهایت تاثیری منفی بر روند رشد اقتصاد جهانی بگذارد.

دولت یونان در ازای دریافت کمک‌های مالی بین‌المللی در دو سال گذشته متعهد شد که اقدامات اقتصادی ریاضتی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد.

اولین بسته مالی اهدایی به یونان ۱۱۰ میلیارد یورو بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به این کشور داده شد و یک سال بعد، یونان بسته مالی دوم را که ۱۳۰ میلیارد یورو ارزش داشت، دریافت کرد.

هشدار بروکسل

بسیاری از مردم یونان از شروطی که با اعطای کمک‌های مالی همراه بودند، ناراضی هستند. این کمک‌ها مانع ورشکستگی اقتصاد یونان شد، ولی یکی از احزاب مخالف اجرای این طرح‌های اقتصادی وعده داده است که در صورت پیروزی، یکبار دیگر درباره این شروط وارد گفت‌وگو خواهد شد.

با این حال، آلمان که قوی‌ترین اقتصاد حوزه یورو را دارد، تاکید کرده است که یونان همانند دیگر کشورهای عضو حوزه یورو که کمک‌های مالی بین‌المللی دریافت کرده‌اند، باید از شروط اعطای این کمک‌ها تبعیت کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یک روز پیش از برگزاری انتخابات یونان گفت: "اهمیت بسیار زیادی دارد که انتخابات فردا در یونان به نتیجه‌ای منجر شود که براساس آن، تشکیل‌دهندگان دولت (آتی) بگویند: بله. می‌خواهیم به تعهداتمان عمل کنیم."

خانم مرکل و دیگر رهبران اروپایی فردا (دوشنبه، ۱۸ ژوئن) در نشست گروه ۲۰ در مکزیک شرکت خواهند کرد. انتظار می‌رود بحران مالی حوزه یورو و نتایج انتخابات یونان محورهای اصلی مذاکرات گروه ۲۰ باشد.





:: برچسب‌ها: آب , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: